fredag 1 februari 2013

Torris

Det är vad jag är det, i skinnet alltså.
Vintertid så är det oljebad och feta krämer till såväl hand, fot å kropp som gäller.
Håret blir också torrt och risig(are)t den här årstiden.
Inpackar och balsamerar så det står härliga till, men....
Har inte riktigt hjälpt.
Överlag har jag i alla år haft svårt att hitta produkter (shampo/balsam osv) som varit bra för mitt hår.
Ofta är det för mycket parfym i, vilket torkar ut både hår och botten.
Tills nu.
Av en slump fick jag syn på J.R Liggetts shampo och av ren och skär nyfikenhet köpte jag en förpackning.
Har nu använt shampot tre gånger och.
Jag är frälst.
Det kliar inte i hårbotten, tappar bara en bråkdel av kalufsen mot förut, behöver inget balsam för att reda ut också känns det fylligare och starkare, samt sist men inte minst - rent.
Allt det efter bara tre shamponeringar.
Kommer definitivt att fortsätta med dessa "shampotvålar".
Jo just det, shampot är i fast form och man får precis som med tvål jobba upp ett lödder i håret.
Så har du som jag ett torrt vinterhår kan jag verkligen å det varmaste rekommendera detta shampo.
 



 
Mer torristips, inget nytt utan gammalt och beprövat är Jon Won oljan.
Kanonbra till hand, fot, armbågar eller där du är extra torr helt enkelt.
Försvinner in i huden på ett nafs och är ruskigt dryg, en pytteflaska räcker väldigt länge.
(Åtminstone för mig som använder den mest på fötterna och har ordinära 38or av modell Kalle Anka, alltså plattfot.)


 

Det var det hela för nu, mer tips en annan gång
 
 
Tjingelingen & Kramelikram
 

2 kommentarer:

  1. Moster!.. Naschi!! Om du inte har provat det så gööööör det!!.. Det är eran olja! Du lägger i i blött lr torrt! Det är det bästa som finns och har definitift räddat mitt hår!!!! Å på er som är lockiga så hjälper d till att separera lockarna åxå. bästa som finns!!! På alla hår!

    SvaraRadera
  2. Hmmm, måste jag testa. Men var köper jag det. Puss på dig lilla gullvippa.

    SvaraRadera