söndag 10 februari 2013

Härligt

Tänk vad man kan ändra sig.
Förr, som barn/tonåring/ung vuxen, gillade jag inte alls söndagar.
Men nu......
Ja, kan lätt påstå att det är en av favvodagarna.
Helt kravlös och skön, ofta innehållande promenader, umgänge, utflykter och liknande aktiviteter.
Så ock i dag.
Sovmorgon följt av långfrukost, sen körde jag Micke och William till Sydfart där dom mönstrade för dagen.
Mathilda och jag for på auktionen i Backhorva där jag var på jakt efter en Frankinspirerad byrå och en PH lampa.
Gav dock upp efter ett par timmar då "mina" saker aldrig ville komma.
Solen sken å jag ville liksom inte slösa bort den inomhus så vi for tomhänta från auktionen.
(Mycket ovanligt, inte ens en liten fyndlåda med hem).
Promenad och förberedelse av söndagsmiddag samt hämtning av andra halvan av familjen.
Sen kokades det soppa, ej av spik men väl av skal.
Mmm, räksoppa på förrättsmenyn idag och till varmrätt vankades det biff stroganoff med potatispure.
Efterrätt - jamen såklart.
Glass i stora lass som brukligt en söndag på grönalund.
Nu lite kaffe sen tidig säng då maken ska upp och tåga mot gbg i gryningen.
Sammantaget en härlig dag helt i min smak.

Kramelikram och tjingelingen på er kära allehopa.








 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar