torsdag 19 september 2013

Det ena ger det andra del 2

Så var jag på´t igen då.
Ibland blir jag faktiskt lite trött på mig själv.

Skulle koka ihop en enkel kvällsvard, kycklingsoppa.
Men, till soppa krävs det hembakt bröd.
Jag sätter en brödeg.
Och, en så lätt middag traktar en dessert.
Jag gör fondanter, flera stycken som sätts på frys inför framtiden.
Får äggvitor över.
Ni känner mig va!!!!!
Kan inte avyttra ett livsmedel, så....
Jag bakar en Silverkaka.

Tänk att nåt så enkelt kan bli så omständigt.

Och där är jag nu, soppan puttrar på spisen, brödet ligger på avsvalning och jag ska bara ......
(koka en äppelkompott till fondanterna)




1 kommentar:

  1. Kan man få bli inneboende hos dig ;-)?? Fast det kanske inte skulle vara bra för midjemåttet :-)!!
    Ha en härlig och mysig helg!
    Kram
    Eva K

    SvaraRadera