söndag 1 september 2013

Skön helg

Så var helgen snart till ända, vi vänder almanacksblad och skriver första september och jösses så fort den här sommaren svischade förbi.
 
Jobbade sent i fredags och kom hem till dukat tacosbord följt av tidig kväll.
 
Lördagen var ledig och bjöd på sovis, långfrukost och melodikrysset.
 
Bakade så den däringa kakan jag läste receptet till häromdagen och, jag håller med dig Eva, den blev ruskigt god.

 
Så en tur in på stan och lite ärenden som gå på apoteket och hämta mer medicin till min inflammerade och lindade fot.
 
Väl hemma, dags för matlagning och passar såklart på att använda så mycket som möjligt av det hemmaodlade.

Att mumsa hemmaodlat det är en rikedom det.

Söndag och en tur ned på vår lilla fina gamla båt för möte och planering inför framtiden.



 
Vackra rara små luktärter.
Fin bukett jag fick från min lika fina dotter.
 
 
 
Höstmeny.
Nötstek med gräddsås, gele, kokt potatis och grönsaker.

 
Och såklart en "höstlig" efterrätt.
 

 
Äppelpaj med vaniljsås
 
(Jo, nog serverades det glass också, annars vet man ju inte vilken dag det är)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar