måndag 9 september 2013

Vecka trettiosex

Avslutades med jobbhelg och besök av farfar som kommer och skämmer bort oss med allehanda godsaker som bär, saft och svenska kräftor - guld värt.

Trettiosjuan startar med några lediga dagar som ska fyllas med både det ena och det andra.
Startade upp dagen med skogspremenad, sen lite hemarbete vidare ett läkarbesök följt av dejt och lunch på stan med gullvippan min.
For till tryckeriet för att fixa lite med vår beställning till "järnladyn" inom matbutiken för mejeripåfyllnad innan tuttan vände nosen hemöver.
Där väntade ett par rejäla tvättar på mig och dammsög samt renbäddade kojen, rörde sen ihop en hummus innan det var dags att fara på trumlektion.
Under tiden sonen trummade for jag ned en snabbis till båten, stack in näbben och sa hej till de arbetande pojkarna.
Väl hemma igen, enkel matlagning, ätning samt disk.
Vika in all upptvättad, torkad tvätt.
Två telefonsamtal senare sitter jag nu och fundrar på om jag inte ska ta och läsa lite i min tanttidning som kom i dag.

En högst medioker dag.
Är trött.

Tjing.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar