onsdag 18 september 2013

Lite blod och en smoothie

En god och närande dryck smakar smaskens då man blivit av med en skvätt blod.
Jag körde ned blåbär, vinbär, avocado, mango, jordgubbar, björnbär och lite vatten i mixern och sen fulla bjur och gasa på.
Så hälla upp på glas och avnjuta, hur gott som helst.

En hundpromewalk, en falukorvsmiddag och sen cykla inom stan på en föreläsning.

Hitta ditt snyggare jag är temat på föreläsningen som ingår i Kalmar Fashion Week.
Ska bli riktigt intressant och se om jag kan finna den, har lettat mååånga år nu.
Ett styft jobb får dom i alla fall föreläsarna - att hjälpa tanten hitta nåt halvhyfsat.

Efter det är det inte helt omöjligt att jag kvistar förbi ett av stadens etablissemang på min väg söderöver, stannar till och lyssnar på lite rockabilly samt tar en bärs.

Ja, dom sa ju på blodgivningen att det var viktigt att dricka ordentligt.

Och mitt i allt det värdsliga, och i sammanhanget, min ganska torftiga vardag går mina tankar till Kristian Gidlunds familj. Kan bara ana vad dom går igenom. Man är aldrig beredd, trots att man lever i dödsskuggans dal.
Du som inte lyssnat på hans sommarprat som gick i somras - gör det.
Mycket starkt, mycket bra, mycket tänkvärt och mycket sorgligt men på nåt konstigt sätt fyllt av livslust.
FUCK CANCER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar