torsdag 26 september 2013

Gammal?

Ja det beror på hur man ser det.
Man kan vara gammal sinnet, men ha en ung kropp och låg ålder likagärna som man kan vara ung i sinnet "trots" hög ålder och kanske skruttig kropp.
Ett är väl säkert och det är väl att man själv avgör om man är sk gammal eller ej!?

Var i går kväll på dokumuntärfilmsklubbens visning av två bra filmer i ämnet, dels en svensk kortfilm som heter Friidrottaren och handlar om Axel 90 år som håller i gång med just friidrott också själva huvudfilmen Ping Pong - Never too old for gold en brittisk film om ett gäng pingisspelande 80-100 åringar.




Så går jag hem och är glad över det jag sett men ledsen i hjärtat och full av saknad över att min fina lilla mamma inte fick en chans att bli "gammal", 59 är ju ingen ålder.
Fjorton år, nästan på dagen, utan henne och sorgen vill liksom aldrig ge med sig.
Och faktiskt läker inte tiden alla sår, det gör bara inte så akut och hysteriskt ont utan molar mest.


 
Min Mamma och jag.
 


 
 
 

2 kommentarer:

  1. Älskar den bilden! Och jag saknar henne också..... Ibland kommer man på något som hon sa eller gjorde och brister ut i gapskratt, alternativt ler lite för sig själv.... Men tänk ändå vilken minnesskatt älskade människor lämnar efter sig.
    puss och kram
    kompis

    SvaraRadera
  2. Så sant Kompis. Har jag sagt att jag tycker du är en av de klokaste människorna jag känner????? Om icke.
    "Du är så klok, så snäll och så bra"
    Kramelikram

    SvaraRadera