tisdag 4 november 2014

Frukost

Slog mig härförleden att jag, som de flesta, äter i princip samma sak till frukost varje dag.
Konstigt - ja jag vet inte, kanske mer fantasilöst.
För vem skulle komma på tanken att alltid äta samma lunch eller middag ? ? ?, ja, om man bortser från förre länspolismästaren Carin Götblad förstås, som sägs äta just samma middag varje dag.
Fasen va tråkigt, men väldigt smidigt, må en medge.
Nu ska i rättvisans namn nämnas också att hon ibland om lördagarna går wild and crazy och rostar å käkar ett par brödskivor, eller om det finnes en färskbakad fralla.
Bos det på hotell ja då blir det såklart inte "hemmafrukost"nä hotellfrukost för mig det är äggröra och lite mer äggröra.
Älskar ägg i alla dess former och har väl mer eller mindre tagit det på min lott här i livet att leta efter den perfekta äggröran.
Har inte funnit den ännu, men en av de bättre åts faktiskt på hemmaplan, på ett av hotellen i vår lilla stad som vi var och åt frulle på för en tid sedan.
Av sämre sort var, tyvärr, den som åts i Edinburgh för några veckor sedan.

Ja, och såhär ser min frukost ut på hemmaplan - typ varje dag.


Stor kopp svart starkt kaffe med två knäckeskivor, alltid med ost och kaviar.
Ibland är osten av modell philadelphia och ibland av herrgård eller greve'.
Och då osten är av hård sort lägger jag kaviarsträngen under.


Är knäcket inte av leksandssort och trekantigt så är det wasa sport som gäller.


Ibland är jag heltokig och käkar gurka till och kan tom busa till det och äta skivorna på sidan om.

Jamen sedär, vilken variation det är i frukosterandet.
I morgon ska jag nog lägga gurkan under osten tror jag.

Himmel å Pannkaka - nu har hon nog törnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar