tisdag 18 oktober 2011

Nja, säger jag

Fast jag inte är folkpartist. :-)

Tveksam är jag till mina arbetstider.
Så här initialt av min praktikperiod så känns det mindre bra.
Hade önskat och blivit lovad att gå natt, alltså börja någonstans kring 22 - 24 och gå av på morgonen.
Men, tyvärr blev det inte så utan jag börjar klockan fem om morningen.
Upp vid strax före fyra och ut och krocka i skummet med alla vildkaniner vid halvfem på väg per cykel mot stan. ( Nä, har inte kört över nån, bara nästan).
Hemma sedan kring tolv-ett.
Inget nice, blir liksom varken hackat eller malet.
Får varken dag eller kväll och är bara trött hela tiden.
Vet att jag vänjer mig, men jag hoppas på att jag slipper och får testa natt istället som utlovats.
Ska ta upp det i morgon i samband med att jag påtalar att jag vill till bageriet.
Just nu är jag i färskvarorna (sallad, mackor osv) men, ja been there , done that.
Är ju liksom på praktik för att lära mig bakandets ädla konst, mackor och sallader det gjorde jag redan på det glada åttiotalet så, ja nu hajar va......

Trött och gnällig tror jag minsann.

Får väl gå och försöka sova då, men det är sautan så svårt att komma till ro.
Av nån märklig anledning är det kanonsvårt att somna, är som typ en övertrött unge som bara piper.
Och gladare blir man ju inte av att bara få en fyra-fem timmar per natt.

Jau, jau.

Tar en dag i sänder och jöklar också vad jag längtar efter maken som är på Island.
Vill ha helg.

Kramelikram på er kära allehopa från er utsända panda i bagerisvängen.

Trött, svart under ögonen och kraftig kroppsbehåring,
undertecknads höstlook 2011.

1 kommentar:

  1. Hej Sussie! Tråkigt att du inte e nöjd med praktiken, hoppas det blir ändring på d. Själv har jag också blivit utlovad natt men har denna veckan börjat kl 6 istället. Men han sa att vi får börja så så får vi ta natt senare tyckte han så jag hänger på ett tag till. Igår på praktiken så vart jag febrig och förkyld så åkte hem och lade mig, idag e jag fortfarande febrig och mår dåligt att jag missar skolan:-( har saknat er klass kompisar och att få baka i skolan. Antagligen e jag hemma imorgon igen. Men vi ses väl nästa vecka då. Förresten har jag ändrat helg då vi ska va hos mig. Det blir nästa helg 29 oktober istället. Ha det gott! kram

    SvaraRadera