måndag 31 oktober 2011

Skiftbyte

I bregottfabriken, typ.....

Halv sex om morningen, jag kommer hem från bageriet och Micke åker till Göteborg.

Att vända på dygnen så här är allt lite halvknöligt och jag misstänker att det tar en tid innan jag vant mig.
Började alltså, som ni nog förstår, mitt nattjobb i söndags kväll efter att ha jobbat gryningstider i två veckor.

Helt annorlunda än jag tänkt mig.

Maskinparken är stor och ny för mig, degarna ja dom ligger på en sisodär trettio liter, så ni hajjar att vi snackar stora volymer här.
Så något "finlir" och handarbete snackar vi inte om här.

Men all lärdom är bra, så jag ska nu (snart) kasta mig ut i natten och ta itu med ytterligare en natt i bageriet.

Fram till dess så slurpas det kaffe i rent förebyggande syfte, måste ju vara piggelin hela långa natten.

Tjingeling

1 kommentar: