tisdag 1 november 2011

Segt

Bara förnamnet.
Sonen kommer hem klockan åtta i morse efter att ha tillbringat natten på fritidsgården och lanat.
Jag varskodde honom i går kväll att jag skulle vara ganska så nyligen hemkommen och nysomnad vid den tiden och bad honom därför att vara ganska tyst när han kom hem.
Så - vad händer???

HALLÅ, hör jag någon ropa samtidigt som hundarna börjar skälla och bete sig.

Åhh, nej.

Wiiiliiam, kvider jag.

Du skulle ju vara tyst.

Oj då glömde det, svarar han och skuttar upp på sitt rum, lägger sig på sängen och somnar.

Själv snurrar jag rundor innan jag slutligen måste ha somnat till, för nästa gång jag slår en glance på klockan ser jag att den har slagit lunch.

Upp, kaffedrickning, duschning och försöka ta itu med dagen då.

Mathilda kommer sen med den strålande ideen att vi ska gå på bio allihopa.
Sagt och gjort, så fick det bli.

Tintin som var filmen vi såg var helt klart sevärd och vi skrattade gott vid flera tillfällen.
Men, kan nog tycka att det var aningens mycket våld i den då den ju i första hand riktar sig till den yngre publiken.

Segar nu vidare med dom timmarna jag har kvar hemma innan jag ska till bageriet.
Ska villigt erkänna att jag hellre hade varit just här hemma och tänt lite stearinljus, krupit upp i soffan och läst en tidning eller bok.

Har alltså långt ifrån vant mig.

Men, bara att gilla läget.


Och som för att toppa denna segdag så köpte vi varsin burgare till middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar