onsdag 16 november 2011

Man lär sig - del II

Jag har i dag lärt mig att backa i mörker med ett stort hinder på gården.
Så här är det:
Kommer hem på eftermiddagen efter att ha varit på juniors utvecklingssamtal.
Möts vid hemkomsten av en massa fönster som blivit levererade under min bortavaro, (jo, det skola bli fönsterbyte på grönalund by om by).
Kollina är väl inte sådär smart placerade enligt mitt sätt att se det.
Nåväl, så är det och det är som vanligt bara att gilla läget.

Far sedan iväg på den vanliga veckohandlingen och återkommer ett par timmar senare.
Mörkret är så dags riktigt kompakt och sådär dyngsvart som det bara kan bli en novemberkväll som inte lyses upp av vare sig snö eller lampor.
Vår vägsnutt hem är lite krokig och riktigt svart alltså och nu var jag nödd att backa hem om jag vill använda bilen nåt mer (o det räknar jag med att vilja) innan jag får undan fönstrena från gården.
Bara att bita i hop och köra baklänges då.
Huvva, jag med ett friskt och ett sjukt öga hur ska det gå!!!
Världsbäst på att köra framåt och inte fullt lika bra på backning, enligt vissa faktiskt riktigt kass.
Men friskt vågat unt so weiter och jag måste ju hem med varor och bil.
Backar i mörkret så sakteliga och är bara inne i vegetationen litegrann, rätar upp och fortsätter och slutligen, efter att ha vänt på den berömda femöringen på gården kan jag så konstatera att jag är hemma.
Bil, fönster och jag är dessutom hela.
Yes - fy sautan vad man kan va.


Mer lärdom under dagen, eller kvällen.
Bada aldrig varmt och skönt om du är trött och lider brist på sömn.
Man vaknar till så obehagligt av en kall(varm)sup och till följd av det, en ruggig hostattack.
Men nu är jag i alla fall både vaken och ren.

Annars är jag tillbaka på ruta ett praktikmässigt.
Min tilltänkta praktikplats kan inte ta emot mig så nu är jag lite lessen på ögat och hjärncellerna jobbar för högtryck för att lösa mitt problem a´la i-land.
Vill inte gärna tillbaka till min nuvarande - tar itu med det i morgon.

Nu ska jag ta afton, kolla på den eminenta dansk/svenska serien Bron och njuta av att vara hemma en kväll.

Sedan ska jag njuta av att sova i min egen säng.
Har inte sovit där sedan i lördags, då jag fått vandra runt mellan rummen och lånat sängplats där det varit ledigt eftersom vårt sovrum ligger bredvid toan. som är under reparation och det väsnas när jag ska sova efter mitt nattsuddande.

Kramelikram på er kära allehopa.

1 kommentar:

  1. Heja Sussie, du är inte ensam, vegetationen tog en antenn för mej en gång.
    Den gamle på höglandet

    SvaraRadera