söndag 13 november 2011

Man lär sig

Någonting varje dag sägs det.


I dag har jag, på dagens tips och bingopromenad lärt mig ett nytt ord och det är ordet oktroj.

Misstänker att det är fler än jag som kliar sig i huvet och tänker så det knakar, men kan icke berätta vad det betyder.

Alternativen vi bland annat hade att gissa på var en samling kloka män samt en åttkantig byggnad, inget var rätt utan det var detta som ordet betyder.
Tänk vad ett så enkelt nöje gör för allmänbildningen och som grädde på moset har jag ett nytt ord till mitt wordfeudande - många poäng kan det bli.
Några som verkligen borde gå på lite tips och bingopromenad för att öka på sin allmänbildning är de här stackars töserna, men man kan ju inte annat än skratta.



Så var min trettiotimmarshelg över, nu lite vila innan det är dags att ge sig ut i natten.

Kramelikram på er kära allehopa och ha en skön söndagskväll samt en fin kommande vecka.
Tjingeling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar