fredag 25 november 2011

Praliner och slottsstök

Från skolan och chokladkunskapen, endast ett uns klokare i just den vetenskapen.
Men kul är det och riktigt klurigt måste jag medge.

Choklad -och saffranstryfflar gjorda i dag.

Tror och hoppas dock att jag ganska snart är på banan vad det gäller konfekt.
Men, jag tänker så här jag.

Eftersom jag är en sån där som gillar att laga och testa så kan jag liksom göra både skoluppgifter och ev hemuppgifter liksom lite extra mycket då det som bekant lackar ....., och det sa ju göras ändå liksom.
Man kan ha det sämre....., eller!?

Julmarknad på slottet på eftermiddagen.




En vacker skål som Orreforseleverna gjort och som blev ett av våra inköp.
Så sen blev det hemgång och en middag bestående av svenska tapas. 
Vidare väntade såklart På spåret, kaffe och Skavlan.

Som typ femtio procent av sveriges befolkning.

Unik - njet, inte ett dugg..

Men glad ändå.

Tack för titten och kramelikram.

I morgon är det lördag och sovmorgon.

Hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar