söndag 6 november 2011

Helgen som gick

Och snacka om att den gick fort, sitter här lite häpen, kliar mig i huvet och mumlar är den över redan.

Fredagskvällen/natten var hur bra som helst.
God mat, kanonbra musik, bästa sällskapet och ja helt enkelt superduper och sen....

Lördagen var av förklarliga skäl inte lika fartfylld, stegen var lite långsammare om man säger så.

Nu gjorde det inte så mycket då det ju var alla Alla helgons dag och den dagen inbjuder till stilla funderingar i alla fall.
Ett beök på kyrkogården och ljuständning för alla våra nära och kära stod således på dagens schema.
Vackert och stämningsfyllt vid minneslunden.

Och på toa och kakelfronten har vi gått ett steg tillbaka.
Kakelsättar´n var här i går och linade upp jobbet samt kollade in materialet som vi ska ha.
Väggkaklet blev så utdömt av honom då det inte håller raka linjer vid uppsättning.
Han hade jobbat med ett likadant tidigare och varit tvungen att ta ned efter endast några rader.
Så, det slutade med att Maken och jag far och lämnar tillbaka allt kakel i dag.
Nått nytt?
Nej, det har vi inte hittat.
Tillbaka på ruta ett.
Men, vi tänker positivt och hoppas och tror att vi kommer att hitta ett snyggt och framförallt bra kakel till helgen.

Nu ska jag vila ögat och ryggen en timme sen ta cykeln och bege mig mot bageriet där jag ska tillbringa natten.

Så, gott folk, önskar er alla en skön söndagsafton.

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar