torsdag 26 januari 2012

Klockan är halv åtta

Om morningen och jag kryper, dyngtrött, ned i kojen för att få några timmars välbehövlig sömn.
Men, hade inte riktigt räknat med de vilda pojkarna, T&T och deras bus och krångel.
Så himla jobbiga alltså, det luktar ju fortfarande snyggFreya i huset och det i kombination med två kärlekskranka killar är inget att rekommendera för skönhetssömnen.
Stackars Texas, han fick ju inte ens dricka ur kärlekens bägare, utan letar bara förvirrat efter denna dära som måste finnas nånstans.....
Ja, himmel en sån morgon.
Måste sen ha slumrat till nån timme för att halv ett kapitulera och går upp.
Kopplar upp hundarna och ger mig ut i det vackra soliga vintervädret i stället, tänker att en skön promenad kan vara nog så avkopplande.
Och, ja så är det.
Nu en kopp kaffe senare känner jag mig riktigt på hugget och ska strax kasta mig i väg in på stan och lämna in ett par kängor hos skomakaren.

Snyggkottar på min promenad

Men natten, ska tilläggas, var kalasbra och jag ser fram emot en ny dito.
Fick bland annat förtroendet att sätta sju olika surdegar som nu står på jäs och inatt ska vi baka av dom.
Det var olika sorter som till exempel valnötsbröd, fruktbröd olika levainer och GI bröd.
Kul var det.
I morgon ska ni få se en bild på det vackra och goda brödet, som dessutom är stans bästa.

Nu önskar jag eder alla en fortsatt bra dag, kramelikram och tjingeling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar