tisdag 24 januari 2012

En vanlig dag

Bakat en himla massa i dag, bland annat olika vetebrödsorter och semmelbullar, matbröd och dammsugare.

Ja nu bakar man väl inte direkt dammsugare men i alla fall.
Lägg därtill brownies, ryttarkaka, småkakor, sockerkakor, rulltårtor och wienerbröd så har vi något av det som producerats under dagen.
Jag som är en matbrödsfantast hade gärna sett att vi gjort mycket mer av den varan såklart, men man kan inte få allt.

Och du, Marie, angenäma "bekymmer" kan jag säga att du har.
Ohlala, heaven im in heaven, när man kliver in i Saltå Kvarn butiken med alla dessa goda bröd.
Säger så här; Man kan i princip bara blunda och ta ett för de är alla lika goda (har nog testat igenom de flesta tror jag).
Dinkel och Barsjabröden är kalasgoda och baugetterna och rågrödet och .......
Lyllos dig som har allt det goda så nära - enjoy.

I morgon väntas det kuttrasju på grönalund.
Mmm, Tyson ska få tjejbesök, igen.
En sån kille va, hett eftertraktad av snygga gårdistikar.

Också bara måste jag tipsa om en hårpårodukt som äntligen håller vad den lovar, att återfukta, ge näring och glans och som grädde på moset luktar den ljuvligt.
Har genom åren gått igenom ett mycket stort antal produkter,dyra, billiga, salongsförsålda och köpta i butik.
Inget har dock passat mitt tjocka självlockiga något torra hår, tills nu.....
Säger bara.
Moroccan Oil

Hur bra som helst.
Använder numera både den "vanliga" oljan och den för lockigt hår och ja ingen av dom vill jag vara förutan från och med nu.

Nä, nu snart kojen, tidig revelj i morgon bitti.

Tjingeling på er kära allehopa.


1 kommentar:

  1. Tusen Tack för oerhört trevligt och positivt möte med hundarna Marcato's Freya och Tyson, i fokus! Det blev en rejäl träff, kan man säga! Vilka trevliga och vackra hundar ni har, är för evigt tacksam för samarbetet! Nu hoppas vi på vackra barn om 63 dygn!
    Hälsar Freya med Flock

    SvaraRadera