måndag 9 januari 2012

Om måndagar

Tycker jag sisodär.

Tröga och tröttsamma, men har man bara klarat av den så - svisch går det som en dans.

En bra sak med måndagskvällen dock.

Mildred Pierce  kommer på tv:n och man kan kasta sig iklädd mysbrallan och bara toknjuta av en kanonbra serie och bra skådespeleri (typ så bra jag skulle ha blivit om jag hade hållt fast vid plan A och åkt till Skara skolscen istället för att gå till sjöss ;-).

Nu blev jag inte det utan SHNBKS (svenskahandelsflottansnästbästakocksteward), och innan dess var jag SHBM (svenskahandelsflottansbästamässman).

Ja, det är jeflar i mig inte fy skam det heller, fast en Oscar hade inte varit helt fel iofs, nu fick jag ju faktiskt en gång veckans grytlock så en ska väl inte klaga.

Nä, gott folk, dags att hoppa i flanellen och bänka sig.
Snart börjar det.

Kramelikram på er kära allehopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar