måndag 23 januari 2012

Inte riktigt hundra

Men feberfri så jag traskade väg i morse, om inte jätteglad i hågen, så i alla fall nöjd över att vara på banan igen.
Och dessutom trodde jag vi skulle få våra resultat av förra veckans vedermödor.
Av provsvar blev det intet!!!!
Tjurigt - Jäpp.

Väl hemma hos min hackande, hostande, febriga, snörvlande familj kokar jag så en närande och kalasgod kött&grönsakssoppa.
Till soppa krävs bröd och bröd blev det.
Ett skållat frihandsbröd (=inget recept utan man tager vad man haver), ja blev helt ok, men framförallt snyggt då jag använder jäskorgar.


Så, då fick man bakt i dag också.

Nu blir det till att kvällskureras och kolla in det sista avsnittet av Mildred Pierce (snyft, kommer att sakna henne).

Nu är den som snyggast - tulpanen.

Tjingeling och kramelikram på er kära allehopa.

1 kommentar:

  1. Har för mig att du skrivit om gott bröd från Saltå kvarn i Järna? Vilket är godast? Bor ju en mil från Järna och brödet finns tom i min lokala ICA butik, men skämmes på mig så har jag aldrig smakat!

    SvaraRadera