tisdag 3 januari 2012

Oxveckorna

Kom tidigt i år.
Eller så är det bara en vanlig blues.

Trögt - bara förnamnet.
Och trött, nåt så foerjefligt.

Stormarna och regnovädren avlöser varandra och den riktiga vintern har blåst bort.
Trött på regn och rusk och trött på att vara trött.

Åsså längtar jag så himla mycket efter alla Dalingarna, har inte träffat nån när eller kär på mååånga månader.

Som nån klok sa (kompis).

Du kan ta kullan ur dalarna men aldrig dalarna ur kullan.

Min kompis hon är nog en av de klokaste som går i ett par pumps hon.



Åhhh, faen nu vet jag.
Det kallas vardag.
Heureka.

Ja, ja det blir väl vår nångång och snart är det ju fredag igen.
Tjohooo.

Men tjena, lite trevligheter då.

Gullesonen har namnsdag i dag, han har fått sitt andranamn efter min morfar.


Alfred

Ja och i dag är det ett helt år som undertecknad varit rökfri, utan ett enda återfall.

Applause


Nu kvällar vi på grönalund så det blir tjingeling för nu och såklart kramelikramen.


1 kommentar:

  1. Önskar er alla ett Gott Nytt åR. Nytt utseende på bloggen! Snyggt!! Ser fram emot att fortsätta läsa denna varje morgon jag kommer till jobbet. Den ger liksom en energikick!!! Kramelikram Eva K

    SvaraRadera