tisdag 17 december 2013

Ja just det

Det var så sant.

Lovade ju Moster rödlöksmarmeladreceptet (puh, sicket långt och krångligt ord) och ett löfte är ett löfte och sådana skall hållas.
Så varsågod moster M och alla andra, här kommer det ett gott recept på en marmelad som lämpar sig på såväl påsk som, jul, som, midsommarbord - till ostbrickan, till grillen, till fågeln, till ja i stort sett allt.

RÖDLÖKSMARMELAD

4 - 5 rödlökar
1 dl balsamvinäger
1 dl råsocker
1 lagerblad
1 kanelstång

Chop, chop - löken i lagoma bitar.
Allt i gryta.
Koka, koka på svag värme ganska till jättelänge eller till löken är mjuk och "marmeladig".
Burka.
Håller i kyl i flera veckor.

Lätt va ! ! ! ?  för att inte tala om gött.

Och knäckebrödet blev klart -  åsså hade jag glömt göra mina små fina italienska (är dom inte, men det låter finare) mandelkakor, så såna blev det också.

 
 
Sen har jag svettats med julklappsrimmen.

 
Rackarns jänta också som sätter sån hög standard.
När jag väl slagit in alla paketen så var jag så slut i kolan att jag var nödd och tvungen att kasta mig ut på nätet och hämta några nödrim.

Förlåt mig snälla julängel, tomte och dotter.

Nu är hon trött, så jag säger som jag brukar då.
 


God Natt

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar