tisdag 31 december 2013

Ja sär ja sär

Ocken dag, eller start på dagen ska välan tilläggas, för den är ju långt ifrån slut ännu.

Var till stora affärn och handlade lite gottigottgott inför nyåret och sprang över ett fynd.
Kolla in bara, ett styck eldfat som det ska stekas och lagas i ute till sommaren och jag fick det till ett riktigt superpris.
Ett reafynd på årets sista dag, det värmer ett husmodershjärta det.
 
 
Och under tiden jag handlade var maken ute och löpte.
Och hann sprang Sylvesterloppet så gale bra att han vann en språjtans ny och fin cykel.

 
 In på nästa affär och hämta det beställda vinet som vi skola prova till kvällen.
Micke läste om det i en flygtidning härförleden, visade mig annonsen och jag blir såklart taggad och går in och beställer några buteljer.
Fick så besked att di kunde hämtas i dag, vilket jag alltså gjorde.
Nyfiken är jag.
Gott eller mindre gott, thats the question.
 
 Skall inmundigas tillsammans med en helstekt biff, potatiskaka samt grönpepparsås.
 
 
Dottern ska på galej och den ömme modern vill ju såklart vara med på ett hörn.
Jag fick fixa håret och smyckena.
 
 
Nu strax ned på stan och det årliga fyrverkeriet som vi ska titta på ifrån vår lilla båt.
Stans bästa utkiksplats.
 
 
Gott slut och stor varm kram på er kära allehopa.
Önskar er alla och envar en underbar afton följt av ett lika underbart år.


 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar