fredag 10 oktober 2014

Traskar å går

En får passa på att vara utomhus så länge finvädret håller i sig.

Är ju lite av en skogstamigfaen så det är sådan flanering som gäller.


Är så in i bomben skönt att gå och sprätta i lövhögarna.
Inga ljud som stör.
Bara en själv och tankarna.
Ja, åsså såklart hundungarna.


Visst hade jag kunnat vara hemma och njuta, men då blir det per automatik jobb.

Jag ska bara . . . . .

Det tar jag nästa vecka.

Nu har jag fortfarande några rediga semesterdagar och gör precis vad jag vill.
Så det gör jag.
Vad jag vill.


Ville gå och titta på änderna i dammen efter skogsturen.


Betittade blev dom.


Så far vi hemöver och där finner jag veckolådan med veggisar på förstukvisten.

Fanns massor av rödbetor.


Så dom tog jag in och lade in.

Gött till såväl pytten som Lindström och kalvsyltan.

Ont om äpplen på våra träd i år.


Tog emot.
Men nu är den hemma - Köpemusten.

Dock gjord på äpplen av lokal karaktär och på ett lokalt musteri.

 Alltid något som han sa, som fick se Åmål.

Nu lite soffhäng och popcorn, innan hon ska inom stan för att hämta maken som är sen hem från jobbet.

Ett dygn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar