tisdag 14 oktober 2014

Klubbar

Filmklubben i måndags kväll och det visades en amerikansk rulle som jag hade absolut noll koll på innan, som vanligt kan sägas då jag sällan vet något om de filmer som kommer att visas.
Tycker om att komma in i salongen och krypa ned i fåtöljen och bara få en upplevelse till livs. 
Ibland har jag läst programbladet där det mycket kortfattat står vad den handlar om och vem som regisserat osv.
Men så alltså inte i måndags.
Och filmens namn ?


Så rackarns bra alltså.
Du bara MÅSTE se den.
Den hade liksom allt och dessutom var den i svartvitt vilket jag gillar samt att huvudrollen spelades av den fenomenale Bruce Dern.
Jag gav den sex poäng av sex möjliga, vilket inte är ofta det sker, (vi betygsätter efter varje föreställning också får vi resultatet kommande film om hur bra vi tyckte filmen var) förra gången jag gav en sexa var till, om jag minns rätt, filmen Mud som visades tidigt förra terminen.

Åhh, vad det berikar.

Film, böcker, teater, musik, möten, människor - love it.




Så ska jag be att få presentera 

Fancluben

Jajamensan.
Hela klubben


Mina trogna följeslagare som alltid finns där.

Texas och Tyson.
Och tänk, i måndags skulle min mamma haft födelsedag om hon funnits i livet och dom dagarna brukar vara lite ledsamma och en känner sig lite låg då man är på tok för ung att gå över vid den ålder hon gick.
Hon har missat barnbarn, barndoggs och jobb, glädje och sorg - ja vi har missat femton år av tillsammanstid med allt vad det innebär.

Så, måndag morgon och hemkommen från långpromewalk med hundungarna och slår mig ned för att göra några såna där måsten via computorn och
Skutt så har jag en hundunge i knät, en Tyson som ALDRIG knäar annars, men nu. . . .
Han bara trycker sig ned, nästan borrar också lägger han nosen mot min axel och de långa mjuka örona smeker min kind.
Då, blev hon tårögd, kändes som att han ville trösta och liksom säga

Du matte, du har ju oss.



Om kultur berikar så helar husdjur.

Kom ut nångång då matte.
Texas väntar och väntar när hon duschar.


Goder Afton
Och
Tack för Titten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar