torsdag 16 oktober 2014

Littera(tur)


Förra året var det tji att få biljetter till årets event här i vår lilla stad för alla bokofiler.

Men i år fick vi fatt i biljetter.
Kanonkul.

Så har jag varit på jakt efter ett recept som finns i en bok från sjuttiotalet.
Visst har jag kunnat nedteckna själva receptet från annan plats.
MEN, det är nåt visst med de gamla kak och kokböckerna också finns det ju en himla massa andra goda recept förutom mitt efterjagade tårtreceptet.
Så, rent slumpmässigt gjorde jag en sökning här, och tro på faen där fanns den.
OCH
Dessutom i en by strax norr om stan, så i stället för att skicka den via post möttes vi på stan och jag kunde få min bok.
Kanonkul.
Himmel vad kul, nu jäla ska hon baka gamla fina slottskakor.




En bakfri dag är en förlorad  dag.
Nästan.


Se så fina bubblor den kalljästa degen fått efter ett dygn i lådan.


Av degen blev det frallor.


Frön är gott.



Nu ska hon packa kappsäcken och bege sig iväg på några bakfria dagar.

Fast lite malt får det allt bli.

Kanske att det kommer ett livstecken från Öriket annars blir det full rapport när vi är hemma igen.

Tjingeling och Kramelikram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar