torsdag 14 mars 2013

Kött

Är gött och speciellt mumsich är det när det kommer från en gård nästgårds.
Att äta och dricka gott är något som jag högprioriterar och att det ska vara mat av hög kvalitet är självklart.
Hemlagat och närproducerat - ja tack.
Halvfabrikat och "regnskogsbiff" går alltså fetbort.
Visst det kostar några spänn extra, men hellre mindre portioner av en fin produkt än en överfull tallrik med halvdant.

Och nu är påskalammet bärgat - direkt från en gård nära mig.
Lyx som jag är enormt tacksam över att kunna unna oss.

Nu drar jag in på gymmet å ger kroppen en skön stund, alltså bodybalance.
Också en sorts lyx, att vakna om morningen utan ont i ryggen.
Det slipper jag nu.

Tjingelingen från ett grönalund som blivit totalt inbäddad i den snö som fallit hela dagen, typ en dm.
Ogillas.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar