torsdag 28 mars 2013

Dagen före

Sonens födelsedag i morgon så dagen har alltså gått i bakningens tecken.
Det har bakats tårtbottnar, den ene är en mäktig chokladhistoria som skall läggas ihop med apelsinmarmelad och chokladkräm.
Tårtbotten numero två blev en vanlig klassisk blek en - kan bli antingen grädd eller prinstårta, bestämmer mig i morgon.
 
Kanderade apelsinskalsrosetter som tårtan ska dekoreras med i morgon.
Ett rysligt pillgöra, men jag hoppas det blir ok.
 
Filmen i går kväll var en dokumentär som jag rekommenderar å det varmaste.
Mycket mycket, både intressant, rolig och spännande i all sin enkelhet, ja som livet självt alltså.
Och filmens namn är Village at the end of the world, se den om du får tillfälle.

Efter filmen skypade vi med filmens regissör SarahGavron som bla berättade att hon kom till byn med sin danske man första gången, blev "fast" och gjorde sen filmen.
 

Den här påskakärringen har tecknats av Elin Wollin å jag gillart.

 
Så önskar jag alla fräcka påskkärringar och påskgubbar en sjusärdeles
 
God och Glad Påsk
 
Kramelikram
 
 

2 kommentarer:

  1. Jag vill ha swartswaldtårta och flarnrullar,,, om man får beställa???:) love you

    SvaraRadera
  2. Schwarzwaldtårta får du när du kan stava till den ;-)
    Knäckrullar däremot kan du få närsom, typ i morrn.
    P&K
    Love you all guys
    :-)

    SvaraRadera