lördag 9 mars 2013

Snabbmat

Skulle jag bjuda min famillj på i går "dagen till ära" - kvinnodag å tillika namnsdag som det var.
(Fast mer sanningsenligt var att jag inte hann laga riktig mat)
Funkade sådär kan jag säga.
Hade tänkt mig att jag snabbt och lätt på väg hem efter träningen skulle stanna till vid ett bra ställe, Kvista in och kvista ut snabbt med lite mat i en påse.
Pyttsan.
Alla andra i stan hade nog tänkt samma tanke.
Lååång väntetid på ställe ett, for till tvåan, njaaa ...
En timme efter träningen tog slut hade jag så äntligen lite käk.
Skulle åkt hem å kokat pasta om jag vetat .........
Nåväl, man lär sig varje dag.
I dag blir det te att gå tillbaka till det jag behärskar.
Slowfood och hemlagat.
En långkokt rödvinsås, jordärt/potatisgratäng och en mör och fin entrecote, så får det bli.
Ett glas tinto, jajamen det står också på menyn.
 
Kramelikram

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar