onsdag 27 mars 2013

Otur

Är mitt andra namn.

Tjena.

Inte mycket som går min väg nu känns det som.

Tuggade på min knäckemacka och det högg till som bara faen i kinden, jeflars tänkte jag efter att ha känt med tungspetsen och tyckte det kändes som att fyllningen satt lös.

Ringer och får en tid, om inte akutdito så i alla fall en ganska skyndsamt då det stundar en massa röda dagar.

In i morse öppnar truten, blir fotad och så faller domen.
En spricka i hela tanden, hade alltså inget som helst med fyllningen att göra, utan det var själva tanden som hade en spricka ända ner till roten.

Och det var i den tanduslingen som jag hade inflammation i rötterna för ett och halv år sedan och gick under lång tid hos tandis för att rensa och fixa till och nu är den på gång igen.

Jamen blir man trött eller....
Till och med tandläkaren tycker att det är en osedvanligt oturligt och dessutom ovanligt.

Tänk, jag kunde nöja mig med att vara ovanlig på nåt annat sätt.
Sex tår, synsk, matematisk underkärring eller vad som helst.......ju.

Efter fyllda fyrtio så bara händer det saker i munnen, hade inte ett hål på tjugo år och nu så bara kommer allt i lavinfart.

Bara att fetglömma semestern i år också.

Får resa med filmens och böckernas hjälp och jag startar med i kväll, dokumentärfilmsklubben visar en historia som utspelar sig på Grönland och den ska jag snart bege mig iväg för att se.

Så det blir over and out från en för dagen både lite nedstämt, förbannad men ändå på G Sussie.

Nya friska i morrn.
Kramelikram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar