fredag 22 mars 2013

Tänk att man inte lär sig

Vaknar med ett svidand, lätt svullet rödflammigt ansikte.
Förbannar mig själv.
Jeflars skit och anfäkta och anamma.
Varför slängde jag inte möget sist?
Var nog en engångshändelse, har ju haft den förr, osså är den ju helt nyöppnad, jag spar den.
Och det gjorde jag, sparde den alltså.
Smorde in mig två kvällar och, ja i morse var det inte kul löngre.
Men nu åker den i sopbingen, omedelbart.


Ska aldrig mer vara dumsnål, det är ett som är säkert

Och just i dag då, så himla typiskt.

Ska i afton lyssna och titta på ett av de vackraste och klokaste fruntimmer jag känner till, modevisning och bokprat med Camilla Thulin - stil och fashion.

Och där kommer jag, sedan tidigare smidig och chick som en skogstamefan och i dag korsad med ett bergatroll med dålig hy.

Gilla läget, sätta den långa näsan i vädret och stolt spatsera ut bland alla petita fina flickor.

Tjingeling på er kära allehopa och ha en koselig fredag, ska själv göra allt för att min ska bli bra -  trots looken.


Att hon är en hundmänniska gör inte saken sämre.

1 kommentar:

  1. Vill så gärna tro att det tagit sig, tycker ju att knapparna på magen är lite större än i vanliga fall. Det kan vara ett tecken på att Texas små liv har tagit sig.
    Hoppas, hoppas!
    Hälsningar från Lena och flocken.

    SvaraRadera