torsdag 15 augusti 2013

Ledsen och glad

Ledsen blev jag över att min fina stektermometer är kaputt.
Bakade och skulle kolla temperaturen på mitt bröd när Tyson började "plocka ur" diskmaskinen snett bakom mig och jag bara stänger ugnsluckan för att banna och ställa tillrätta.
Och GLÖMMER öppna luckan och ta ut termometern.
Kommer på det några minuter senare, men för sent.
Knölig och helt död.
Jefla mig och min glömska.
 
Ja ja, jag vet värdsliga ting, men jag gillade den ju.
(Och nej det är sant att Tyson distraherade mig, förstår om du tycker det är lågt att skylla på min söta lilla hundunge, men jag lovar det är dagsens sanning.)

 
Sen blev jag glad igen.
Hela ligan följde med på en underbart skön kvällspromenad i ett vackert sensommarsmåland.

 
Väl hemma mixade jag i hop en liten godsak åt oss.

 
Bär av olika sort hälldes i en blender.

 
Över dessa hälldes smaksatt keso.
Också mixa, mixa, mixa.

 
Taadaa.
Hur gott som helst.
 
Nu ska jag goggla termometrar.
 
Tjingelingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar