tisdag 27 augusti 2013

För att fira

Att jag inte har svullen och ond fot längre köpte jag mig ett par gröna boots.
Är ju snart september månad och jag kan ju inte hasa runt i fit flopsen i all evighet, vilket jag iofs hade varit tvungen till om inte jag blivit bra.
Glad kan jag nu alltså utan smärta traska in i den sköna vackra hösten som lurar runt hörnet.


Så måste jag bara visa tomatprakten på altan.
Fick en planta över i våras då den fick inte plats i växthuset.
Och att avyttra är inte att tänka på så jag satte den på altan och nästan väntade på  att den skulle dö eller i alla fall ge synnerligen liten skörd (med förra sommaren i minnet).
Så får vi en sån kalassommar och allt växer så det knakar och plantan dignar av tomater - så kul.


Nu lägger jag ytterligare en underbar dag till handlingarna och ser fram emot morgondagen och vad nu den bär med sig av vardagsäventyr och möten med spännande människor.

 
Mina gosedjur njuter av sensommarsolen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar