torsdag 1 augusti 2013

Och vinst blev det

På gårdagskvällens quiz, med lite hjälp av våra kids ska tilläggas.
För ingen av oss visste vem Kimbra var.
Nu vet vi.
Och i mitten av september får vi oss en afton med folkmusik och middag helt gratis - vilket var priset.
(Att jag hellre hade vunnit en biljett till Black Sabbath ja det är en annan historia, vill ju inte verka otacksam. Kan ju bli alldeles underbart och......) 

Lite ovan med lediga dagar alltså minisemesterditosar, vilket dagen var,så idag irrade jag runt i skogarna och letade en träskofabrik som ska finnas i krokarna, men inte hittade jag den inte.
For istället till gamla välkända trakter och hämtade hem lite ekologiska ägg, mjöl, knäckebröd och lite kakao.
Nu har jag att göra......
Typ baka och laga - änna.

Goderafton på er alla fina nu ska hon ta sig en cafe au lait, skidegodt.



Visst är det fint.
Man plockar på sig det man ska ha, väger och räknar ut vad kalaset koster sedan stoppar man slantarna i en liten låda.
Sånt gillar jag.
Tron på sin nästa.
Och faktiskt, då funkar det.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar