måndag 12 augusti 2013

Måndag

Himmel så fort den gick, helgen.
Jobb och nöjen om vartannat.
Fredagen långjobbardag, vilket innebär tio timmar på golvet.
Sen direkt till en jobbarkompis på lite samkväm.
Så himla trevligt att jag stannade aningens längre än jag tänkt från början och körde hem först vid midnatt.
Upp i arla morgon och köra ut på ön för ytterligare jobb, dock inte ett långpass.
Sen hem och färska av mig och in på stan och till hamnen för att möta upp Sydfart och alla grabbarna som seglat hem henne från varvet.
Senare bar det av ut på stadsfesten med allt vad det innebär av musik, kompisar, bärs, skratt och dans.
Sent blev det, mycket sent.
Men kul var det, mycket kul så det var helt klart värt en söndag som gick på halvfart.
Och idag en vanlig måndag då Micke for i  gryningen och jag några timmar senare.
Väl hemma knöt jag på mig walkingskorna, kopplade upp doggsen och gav mig ut på en halvmilare.
Så fantastiskt skönt, trots att vi överraskades av ett ösregn. 
Och bäst av allt - jag har inte ont i foten och svullnaden är väck.
 
JIPPI





 
Efter regn kommer bågen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar