onsdag 14 augusti 2013

Det ligger i luften

Sensommar och den annalkande hösten bakom knuten, svala morgnar nu.


Inte utan att det känns lite vemodigt och motigt just nu.
Naturligtvis är det en stor orsak att hon inte haft nån traditionell semester iår, utan jobbat alla dessa fina dagar.
Typiskt alltså, att det skulle bli en sån kanonfin sommar just i år ......
Inte för att jag missunaar er andra en fin sommar, men i alla fall.
Ni hajjar va.
Förra sommaren var ju ingen hit och jag bodde mer eller mindre i fleecen och i år när det var varmt och skönt var jag inne och bakade.
Ja ja, vad är väl ett bak när slottet.

Fast kul och snudd på underbart är det.

Också ser vi fram emot  att våra reseplaner inför nästa år går i lås.
Planen är nordamerika, först västkust och sedan östkust.
Me like.
(Saknar bara en liten Karibien och/ eller Kubasväng, när vi ändå är i krokarna :-))
Inget är dock vare sig spikat eller bokat ännu så......

 
Noterat är att det är gott om rönnbär.

 
Och om det tycker jag inte, trots att dom är så vackra där dom hänger.
Nu kan det ju bara vara gammalt skrock att vintern ska bli sträng och snörik då det är rikligt av ovan nämnda bär.
Vi säger så tycker jag.
Skrock och inget annat.
Basta.
 
Nu är hon i alla fall ledig några dagar och så som vädret ser ut blir det till att börja göra gurka och tomatmarmelad, sköta växter båd inne och ute samt städa mitt kära hem, som varit ruskigt eftersatt på den fronten en mycket lång period.
 
Och gott folk i gårdagens tidning.
Mmmmm, den gamla damens ankomst till hemmahamnen uppmärksammades minsann.
 
Kramelikram på er kära allehopa.
 
Läs, begrunda, beundra och joina oss på fejjan.
 

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar