tisdag 20 augusti 2013

Direkt efter jobbet

Och den något enkla kvällsvarden bar det av mot "Backhorva" för en mycket efterlängtad auktionskväll.
Auktioner hör ju lite sommaren till, men tyvärr har jag inte haft möjlighet att gå på någon - förrän i kväll.
Och faktiskt var det nästan högsommarväder i afton så sommarkänslan fanns absolut denna kväll i ropens tecken.
 

Mycket att ropa på fanns det, men då vi kom lite sent missade vi allt "tyngre" gods som ute och innemöbler, cyklar, mattor, verktyg osv.

 
Glasen missade jag inte.
Den initierade vet att jag är en riktig sucker på pressglas och det var ett par kakfat i just pressglas som lockade mig.
Nu fick jag tyvärr inte dom, för man vill ju inte bara köpa unika föremål, man vill göra ett klipp också.
Ock kära make, jag kan meddela att det inte följde med vare sig vin, snaps, sherry, champagne, whisky eller seltersglas hem, trots att det fanns sååååå många fina.
(samt för din info kompis, inga brickor eller nåt linne heller ;-))

 
En fin svensktillverkad tesrevis ropades in för en billig peng.
Koppar, fat, assietter, gräddsnipa och sockerskål för sex personer.
Fynd.

 
Vann budet och kunde bära hem denna matservis till Mathilda.
Nästan komplett och ruskigt snygg tycker vi båda så nu är hon mer sugen än någonsin att få ett eget boende.
(Vilket mammuten inte ser fram emot, men förstår)
 
Helt oplanerat skrek jag sedan på en fin handgjord och signerad ljusstake i trä.
Hundra riksdaler.
Och snart är det höst och ljusdags.
Toppen.
Ja jisses vilka fynd vi har gjort.
Lite trött men glad skuttar, nåja hasar, jag nu in på kammarn och kryper ned under bolstret för en god natts sömn.
God Natt och Kramelikram
 

 
Om jag gillar auktioner!!!???

 
Jamen hallå.
Har undertecknad lustig mössa eller.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar