lördag 24 augusti 2013

I shot the sheriff

finska.
En snudd på nära döden upplevelse/hörelse som strömmade ur radion i förmiddags på jobbet och som nästan fick mig ur balans så jag brände bröna.
(Bullarna alltså)
 
Och jag som trodde det skulle bli en lugn jobbdag så här lite på eftersäsong, ack så fel jag hade.
Blev en längre dag än planerat och mer bakat likaså.
 
Väl hemma och tidig kväll blev det en skön promenad med hundungarna mina.
Så jäla skönt efter en dag inne.
 
 
Inte bara skönt utan också bedövande vackert denna sensommarkväll.

 
Mitt i allt det paradisvackra stöter jag på ormen.
Fast bara skinnet.
Ett ömsat ormskinn, vackert på sitt sätt.


 
Promenadpaus och njutning ala gårdshunds style.
 
Sen kan vi gå hem.
 
Människonjutning nu.
Soffhäng och lite java innan det är dags att dejta John Blund.
 
Och hörrni, är det lördag så är det.
Musikdags.
Lyssna och njut.
Nåja, njuta o njuta.
Ge den en chans i alla fall.
 
Tjingelingen och Kramelikram 
 


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar