onsdag 12 februari 2014

Det här med ljuset

Ljust om morningen och ljust om aftonen - ja inte hela aftonen, men en liiiten stund i alla fall.
Men visst är det väl så gott folk att humöret mår bra av att ljuset återvänder till oss ?

Faktiskt riktigt underbart.

Och som för att toppa så kom solen på besök ett ögonblick i dag också.
Jag blir superduperglad och får en sån energi så timmarna vill inte riktigt räcka till för allt jag vill och tror mig ska hinna på en dag.

Härliga tider strålande tider, som han sa Thor Modéen.

Långa promenader med hundungarna ja det är livskvalitet det och nu finns det dessutom bevis för min tes att vi som går mår ruskigt bra.

(Bortsett från att ryggjävulen gör ont vid varje kraftigare nedsättning av foten i marken, så som det bli när man traskar på. Men annars såååå, typ själsligt)






Och när man, alltså jag, käkar en nyttig middag bestående av sallad, avokado, ägg och tomat ja då vankas det chokladmousse med strössel å bär till kvällskaffet.
Såååå mumsich.




Känner mig stark oövervinnerlig och som om jag växte upp på sjuttiotalet, vilket jag gjorde också.
Men, jag fick inte vara med.
Musikmagistern Åke sa att jag inte fick fortsätta spela gitarr å körledaren sa att jag skulle mima om jag ville vara med.

Ja ja, säger som Tony
Ja änt bitttä.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar