lördag 1 februari 2014

Första februari

Och Lördag.

Sovmorgon följt av långfrukost och melodikryssande som startade en timme tidigare än vanligt, så det var tur att jag inte tog en för lång sovis i dag för då hade jag missat det.
Och missa melodikrysset vill jag icke, det är ju det som gör att lördagskänslan infinner sig liksom.
När sista kaffeslurken är svald kopplar jag upp T&T för dagens femkilometare i naturen. 
I dag var det en ruskigt pulsig och tung promenad då jag dristade mig att gå där det inte gått nån före mig sen senaste snöfallet, stora och tunga kliv i snön alltså, riktigt bra benträning om man ska tänka positivt.
Och det gör vi.
Skönt är det i vilket fall - mest efteråt i dag.


Fri hopp och lek ett tag på det och sen en go bastu och dusch som skola följas av en busstur in på stan där vi ska käka lite, förhoppningsvis, gott.

Sen blir det bio.
Japp.
Nu har vi äntligen tagit oss för att komma iväg och titta på den hyllade och kritikerrosade filmatiseringen av den roliga boken "Hundraåringen . . . . . ".
Jag gillade boken och jag gillade författaren Jonas Jonassons sommarprat och nu hoppas jag att jag kommer att gilla filmen med.

Go och skön lördag på er alla och tack för titten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar