onsdag 19 februari 2014

Nästan alla hemma

En onsdag mitt i sportlovsveckan och fina dottern och jag far inom stan för att hämta fina sonen vid tåget som tagit honom hem från Ängelholm där han varit några dagar.
Båda fina lydiga barnen hemma - då är mamma glad.
Och i morgon är det redan torsdag och då kommer maken å vi kan räkna in skaran och familjemysa.


Ånyo har baklusten drabbat mig och eftersom jag med åren har lärt mig att lyssna på mitt inre och göra sånt som gläder mig och ger mig tillfredsställelse och inte sånt som förväntas eller ses som måsten.
Nä jag står där i mitt kök med mjöl på min långa näsa och knådar å knådar å mår alldeles förträffligt bra.


Knäckebröd  och söta små chokladkakor fyllda med en smörkräm med kaffesmak.


Bejaka lustarna.



Och tänk så praktiskt, nu kommer hon att se också.
Nya glajjor.
Men gladast är nog mina medtrafikanter.

Tjing Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar