söndag 9 februari 2014

Efter att ha tillbringat hela lördagen

På höglandet kommer jag hem sent om aftonen - hungrig.
Är sådär sugen att laga mat, men som sagt så drog det i kistan och nåt ville jag ha.

Blev en påse salta nötter ( ? ) och en bärs, sen raka spåret till kojs.
(Ja jag vet, bagarns barn osv osv . . ! ! ?)

Vaknar så i morse, törstig så in i den milda grad, jefla nötuslingar som ger en en sån torr törstighet.
Nåväl, upp och ut i köket för ett glas kallt gott vatten.
Men se det blev det inte, kom inte en droppe ur kran när jag vred på den.

Okej, men som den förberedda hona jag är så har jag ju en flaska gott ingefärsvatten i kylen.
(älskar ingefära och har alltid en laddning färskskalad ingefära som jag lägger i en flaska å slår på lite kommunalt osså finns där alltid en smakligt dryck att tillgå).

Törsten kan jag alltså ganska omgående släcka men sen kommer det trixiga.
KAFFET
Ringer å felanmäler vattenbristen och det visar sig vara ett brott på en ledning så vi ska få ut vatten by om by.
Men, jag kan inte vänta utan jag vill och måste ha mitt kaffe.
Inte nu men NU.
Ok, om jag säger såhär gott folk, ingefärskaffe kan funka, men då måste det vara starkt och starkt ingefärskaffe blev det till frukost samt en panna till sedan vi fått hämtat från tappen dom öppnat upp åt oss.

Som det kan bli va och jag som skulle tvättat så mycket i dag men av det blev det intet.

Nu gör väl inte det nåt, for och köpte lite tulipaner och krokus istället vilket är bra mycket roligare.

Söndagsmiddag och då omständigheterna är som di är och vi måste spara på vattnet vi bär hem så . . .
Ja, jag får väl offra mig å ta ett glas vin till maten då.

Oj va synd det är om mig.

Tjing Tjing





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar