fredag 7 februari 2014

Plötsligt händer det

Ja fast inte DET, utan det.



Är hos sjukgymnasten när min telefon, som jag glömt stänga av, börjar ringa.

Och den ringer å ringer å . . . jag stänger av.
Färdigbehandlad och ute i bilen en stund senare kommer jag ihåg det obesvarade samtalet.
Upp med luren, kolla av och ringer det för mig okända numret, där det några signaler senare hör,s efter att jag presenterat mig;
- Ja, hej det är  . . . . och jag ringde för att berätta att du vunnit en kasse med Pauluns produkter då du svarat rätt på frågorna och vid dragningen stod du som vinnare.


? ? ?



Å ja ba, frågetecken typ.


Tänka, tänka, tänka, jaaaaa just det ja.
För några veckor sedan när jag var och handlade stod det en "provsmakarmänniska" med just Pauluns produkter och delade ut provsmak samt några små frågor som jag dristade mig att svara på.

Och, jäla va kul att vinna då.
Det är sånt som får dagen att bli bra änna.
behövs inga porschar eller yachter - nä blir lika glad för lite mysli.


Å gladast av allt blir jag över en fungerande kropp - uppåt igen efter sjukgymnastbesöket.

Jo förresten, kan det va ett flow nu ?
Kanske läge för en häst kära make ?


För, först en dubbel sen flingor och sånt sen en vinare, jamen . . . . .   :-)


Vinlotteriet på jobbet

Dagens bak - surdegsbröd och vita frallor.

"En dag utan bak är en förspilld dag."

Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar