fredag 31 januari 2014

Upp i ottan

Klockan är 04.20 och jag tassar upp ur den sköna bädden för att skjutsa dottern till järnvägsstationen där hon ska ta tåget till Götlaborg.
Hem och kosa ned sig en stund men somna om var tji, dvala några timmar innan det var dags och upp och ta itu med vardan.

Mot optikern där det konstaterades att hon behöver brillor, framförallt när det körs bil vilket torde glädja mina passagerare samt medtrafikanter.
Själv är jag full av tillförsikt och gott självförtroende och gasar på . . . . .

Snöat så in i den milda grad har det gjort hela långa dagen och det har burit med sig att det är så fruktansvärt halt på gator och torg, for ikull flera gånger när jag sakta hasade mig runt på dagens femkilometrare.
Och det gillar ryggen inte.
Nu vankas det chicken tai på grönalund och efter det som sig bör en fredagsafton - på spåret.
Ni åker väl med ?


Veckans bukett
Vita Tulpaner och vita ranunklar.
Favoriter.
Love it.
Kramelikram

1 kommentar: