lördag 11 januari 2014

Så var det lördag igen

Jamen himmel vad veckorna rusar på, eller hur?
Och inte känns dom särskilt oxiga heller tycker jag.
Nä det lunkar välan på liksom, det blir ju vad man gör det till - typ.


Lördagsfrukost med nybakade frallor, som kalljäst över natten och bara var att skjutsa in i ugnen i morse, så sovmorgonen blev jag icke utan.
Melodikryss.
Massage.

Och sen en sväng inom stan där diverse ärenden blev uträttade och min bakform äntligen inhandlad.
Eftermiddagskaffe på ett av stadens fik och då detta ställe har så in i bomben goda skumbollar så blev det som det blev.
Mitt sötsaksförbud (som skulle gälla nån vecka till), flög all världens väg och jag beslöt att jag nog ska ta och vila mig i form istället för att neka mig saker.

Det ska va gött å leva.


Sent i går afton hämtade jag så maken vid tåget som kom hem efter en vecka i Holland och bara kolla vad han hade med sig.

Ett enormt fång med röda, vackra, krispiga underbara tulpaner.
Min absoluta favoritblomma.
Han kan mig, han. 

Femtio stycken vackra.

Hade inte tillräckligt stor vas, blev två buketter.
Nu ska det lagas heta räkor och kollas på travet, fick en känsla så jag satte ihop en rad och kastade in.
Plötsligt händer det.
Sägs det.

Nu hoppas vi på att det händer för om det händer då rackarns ska jag bygga om torpet till bakstuga.

God Afton och Tack För Titten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar