torsdag 9 januari 2014

Softar vidare

Med den goda känslan som kompanjon.

Sakta, mycket sakta går det framåt med min knäppa rygg - men det går och det är jag oändligt tacksam över.
Går med lätta myrsteg en frisk framtid till mötes.

Och dagarna blir längre och ljusare.
Och klippt, klistrat sorterat som värsta Marjasin har jag också gjort.


Enorma mängder med recept har det plockats med under flera dagar.
Ordnung på torpet ska det bli, men det tar sin tid att få ordning på många års samlande och letande i "lösalappsystemet" som varit min melodi under långa perioder.
Än är jag inte klar, men so what, tar det pö om pö. 

Se så ordentligt det börjar bli.

In till bokhandeln för att fylla på förrådet av mappar, pärmar och plastfickor.
På min väg därifrån passerar jag en klädesbutik, slinker in och snurrar ett par var på reasnurran och vaddå tur.
Hittar ett par brallor - mina favvobrallor som gick sönder förra veckan.
Nu får jag ett par nya till superduperreapris.
Sånt gör henne glad.

Så ska hon bara inom nästa butik för att införskaffa en bakform, ja jag vet vad du tänker nu, men formar kan man faktiskt inte få för många av.
Sådetså.
Nåväl, så ringer telefonen och jag svarar såklart och i andra ändan undrar en mansröst om jag är jag och det kan jag liksom inte förneka.
Fortsätter undra om jag var på bokmässan i höstas, vilket jag inte heller bestrider utan glatt svarar att jag visst var där och roade mig.
Jamen, då är det du.
Ja, det är det.
Som var i vår monter och svarade på frågor, fyllde i en lapp och lade i svarslådan.
Nu tänkte jag att du skulle få ytterligare några frågor här på telefonen om det går för sig.
Javisst, går det för sig.
Åsså svaras det på frågor så det står härliga till där inne i ett hörn av butiken där jag fortfarande befinner mig.
En del är lätta, andra lite kluriga och en del svåra.
Men.
Mannen avslutar sen, efter sista frågan, med att säga
det gick ju bra det där
Vilket jag inte trodde att det gjort, eftersom jag inte fick full pott.
Tydligen räckte det med halvfull pott då han fortsätter med att han vill ta lite mer uppgifter samt förhöra sig om hur mobil jag är, intressen, allergier och lite annat sånt däringa ni vet.
Jamen då hör jag av mig om inspelningsvecka då, säger han, vi har en på våren och en på hösten och så snart jag sytt i hop det hela återkommer jag.
Ok, svarar jag, blir nog bra det - men framförallt kul.
Och programmet ?
Vem vet mest.


Och hemma väntar ett paket med en fin tvål, underbara ljus och ett par underfundiga vinhängen som kommer pryda sin plats. 
Tack fina Kusinen.


Det är vad jag kallar en bra dag denna torsdag.

Kramelikram på er alla och may the force be with you.


Nu ska det sovas på värmematta minsann, fint som snus för ryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar