tisdag 14 januari 2014

Nygammalt

Den minnesgode kanske minns att jag för en tid sedan började sortera och rensa bland mina, både gamla och nya, recept.
Nu börjar jag närma mig, om inte slutet så i alla fall nästan slutet på grävandet i lösalappsystemet.
Funkade fint förr, men, ja jag säger inget mer. . . . . . 

Hittat många roliga recept som gett ett otal utrop av typ oooo, aaaaa, ohohoh, åååååå, äääääää och mmmmm.

Är periodare på vissa bakverk och kakan härinunder och den sk tuppkakan bakade jag mycket en period i livet.
Är ruskigt enkel också har man så gott som alltid ingredienserna hemma.
Och har man inte hallon, kanske man har jordgubbar, björnbär, blåbär, vinbär, lingon eller nåt annat gött och som för att toppa det hela så kan man använda frysta bär.
Änt det bra så säg ?

Kunde inte hålla mig utan vispade ihop en kaka bara för att.

Receptet lyder som följer
(är det så att nån inte kan tyda hieroglyferna så hör av dig så översätter jag.)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar