torsdag 16 januari 2014

Katrineholm hade sin HSB

Alltså Göran - Han Som Bestämmer
Och vi har våran Texas, HSthB - Han Som tror han Bestämmer.

Ja, hå hå ja ja en sån kille, make till envising finns nog banne mig inte.
Han bromsar och trilskas, stretar och knorrar och . . . . . . . .
Men till slut vinner matte matchen i alla fall och han får gilla läget och hänka med mig på min väg eller ut.

Kanske han är präglad på mig ?

För enligt somliga så är jag också ganska bestämd, envis, bångstyrig och full av principer.
Tja, varför inte, läste om det när jag studerade psykologi så helt uppåt väggarna kanske det inte är.
Några av farbror Texas principer är att han icke går ut i regnväder eller annan obehaglig nederbörd, eller om jag vill svänga vänster då ska han gå höger - han måste alltid opponera sig.
Vidare äter han ogärna torra hundkulor då han icke räknar in sig i djurens skara, nötfärs eller kycklingfile går bra och då gärna ekologisk och närproducerat.

Ja, jag är väl lite lika jag med.
Tar ju ogärna en nöjespromenad i oväder (väderlekstyp är såklart en tolkningsfråga).
Vill ogärna lämna en diskussion om jag inte har rätt eller får sista ordet.
Äter inte gärna mat av sämre kvalitet utan vill ha närproducerade ekologiska topprodukter.

Andra principer jag har, en del kanske lite knäppa och/eller annorlunda, är bland annat;

Osthyveln måste  stå uppochnedvänd i diskmaskinen.
Handlar icke på vare sig Netto eller Lidl.
Köper aldrig någon annan ketchup än Heinz.
Turkiet går fetbort som semestermål.
Köpesaft/sylt och såna produkter kommer inte  över min tröskel.
Lördagar, och inga andra dagar, byts det sänglinne och frotté.
Flyga med Ryanair - finns inte på kartan.
Och icke att förglömma - Man äter inte semlor före fettisdagen ej heller sätter man upp adventsbelysningen innan advent samt att man absolut icke slänger mat, det man tar för sig på tallriken skola också ätas upp.

Oj, vad jag låter bitchig å trökig när jag läser ovanstående.
Huvva då.
Men erkännas ska också att.

I nya diskmaskinen kan man lägga hyveln, vilket jag gjort ibland.
Jag varit in på Netto, fast inte för egen räkning då jag handlade åt kompis.
Ketchupen på grönalund är faktiskt bara av Heinzsorten, men en gång var den slut å jag fick köpa Felix.
Har nosat lite på Turkiet, är nämligen liiite nyfiken på Istanbul.
Fick en marmelad som nån annan köpt.
Var lite wild & crazy och bytte sänglinne på en söndag sist.

Resten är plättlätt att hålla.
So far.


Meeen, fattar dom illa mina människor.
JAG VILL INTE GÅ.


Och är det så att jag möjligtvis tänker gå någonstans, då går jag åt mitt håll.


Nä, det är skönast att ligga på rygg och fintänka.



Och i går var det tulipanens dag och de vackra tulpanerna som Micke hade med sig hem från Holland förra veckan började sjunga på sista versen.

Men si då ringä de på döra å dänna uta stå de ett bud mä ena bukett i famna.
Jamen, från Dalom.
Pöss.



Mera blomster.

Tvärnit med griffin, skutta ur och skutta in.
I blomsteraffärn som säljer ut pga ombyggnad.
Kommer ut med om inte famnen full så i alla fall nävarna.
Fyra buketter av olika sort, färg och form .
Sånt gör Sussie glad.
Också.


Och sånt här.

Stenmark for president.

Det var det det.
Tjingeling och kramelikram på er kära allehopa.



1 kommentar: