tisdag 21 januari 2014

Första gången

Allt har som bekant en första gång och i kväll var en första gång. 
Första gången som jag sett en 
KOMET.
Så himla fräckt alltså, maffigt och mäktigt och totalt överraskande.
Ba så ba kom den rakt över oss där vi gick i den stjärnklara kalla kvällen.
För att snabbt svischa förbi och försvinna.
Med gapande käft bara står jag där och glor innan jag samlar ihop hundungar och mig och travar vidare i kvällen.
Coolt är ordet. 

Väl hemma, kall, stel och glad, tappas det upp ett tokhett gött bad att krypa ned i och mjuka upp ömma stela och kalla kroppsdelar.

Det bubblas, skrubbas, krämas och njuts så det står härliga till.
Peelar både kropp och fejs, lägger ansiktsmask och fixar tassar.
Skrynklig i skinnet blir jag.
Mera varmvatten tar jag i.
Ligger länge och gottar mig.
Avslutningsvis
Olja smörjs in över hela stora kroppen.
En liten stund till av mys.
Sköljdax.
Men, vad nu dååååå.
Shit shit shit - hon har tagit slut på varmvattnet.

Åh, åh åå jag som är så fet.
Alltså jag menar riktigt fetfet. 


Och det är då hon är glad - glad att huden är ruskigt torr, typ som fnöske så det mesta av oljan krupit in i skinnet.
Det iskalla vattnet rinner av mig som vatten på ena gås.
Torka torka torka och äntligen är jag påklädbar.

En får ta det onda med det goda.

En brasa på det så är hon på banan igen.

Och tänk, en komet.

Kramelikram på kramens dag på er allehopa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar