söndag 26 januari 2014

Söndag

En dag som startade med en tips och bingopromenad i ett bistert och blåsigt väder.
Oskönt var det.


Frågorna var toklätta, eller för att citera dottern som gjorde mig sällskap på promenaden.
"va faen, är det frågor för halvidioter eller ? ? "

Andra frågor var:
I vilket land ligger Rotterdam
Vad är anemi
Vad är azur

Ja ni hajjar att vi fick snudd på full pott, elva av tolv rätt.
Den vi missade var antal ton spannmål/år som går till djurfoder - en ren gissningsfråga som vi råkade gissa fel på.

Två rader på bingon gav mig två lotter.
Men där tog dagens tur slut.
Två stycken nitlotter var det.

Hem å baka bullar.
Experimentlustan gjorde att jag fått för mig att jag ville testa att baka apelsinbullar.
Apelsinjuice i degvätskan samt skal och juice blandat i fyllningen.

Och bullar blev det.


Och goda blev dom.


Ut i den mörka förkvällen på en till oskön promenad samt fara och hämta hem sonen från konfalägret han varit på.

Och nu blir det en go och varm bastu följt av lite soffhäng.

Tjing Tjing och kramelikram på er kära allehopa.


I morgon ska jag gå på kommunfullmäktigemöte.
! ! ! ! ! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar