fredag 10 januari 2014

Strippad

Granen avklädd inpå bara barret.


Steg ett i avlägsnandet av julen med andra ord.
Nu ligger den dänna uta och väntar på att bli släpas uppåt vägen där ortens fotbollsgossar hämtar henne (henne ? tänker du, ja granen var så söt i år så därför måste det vara en hona ju.) i morgonbitti för en ringa penning.
En win win situation alltså.


Så var det dags att stoppa in alla sex säckar samt några kassar men skor och kläder som rensats ut och som skulle skänkas till bättre behövande.
Ooops, där kom det några busiga gårdisar mitt i alltihopa. 
Känns bra mycket bättre att fara direkt och lämna av sina saker än att stoppa i nån container vid nån återvinning.

När jag ändå var ute och for så tog jag mig en tur förbi pärlan - Sydfart för att se att allt var ok.
Det var det och samtidigt sken solen upp och smekte den gamla damen samtidigt som jag ser en havsörn cirkla förbi ovanför mitt huvud.
Mäktigt.


Ja, och fredagskvällen ska det som vanligt åkas tåg, men i kväll gör jag det själv då maken sitter på ett redigt ett på väg hem från Köpenhamn.

TjingTjing, nu ska jag rafsa lite i mina recept en stund innan pannan åker på för kvällskoppen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar